loading...
وب سایت اطلاع رسانی شهید صدوقی اراک
مسعود جعفری بازدید : 30 جمعه 18 بهمن 1392 نظرات (0)

سایه سنگین مسئولیت

سال 1364 به نیروهای جهاد ملحق شدم و سال بعد به جهاد اعزام شدم. با فرماندهی حاج علی کارنما به شلمچه رفتیم. من با دیگر دوستان در قسمت پمپاژ کار می کردم و دوستی داشتم به نام حمید توکلی. قبل از اعزام از جیرفت، پدر حمید به اداره آمد و گفت:

کدام یک از شما قبلا جبهه رفته؟

من که نمی دانستم او چه قصدی از این سوال دارد، گفتم حاج آقا من!

آقای توکلی دست حمید را گرفت و در دست من گذاشت و بدون هیچ حرفی از آنجا رفت.

من در آن لحظه سایه مسئولیت سنگینی را بر سرم احساس کردم، اما کاری از دستم ساخته نبود. من دست حمید را گرفته و به پدر او قول داده بودم، برای همین، همیشه همراه حمید و مراقب او بودم. تا اینکه در سه راه مرگ، آن چیزی که تمام مدت از آن می ترسیدم، اتفاق افتاد.

آن روز یکی از بچه ها اسلحه ای پیدا کرد و به حمید داد. آن لحظه که حمید با لبخند اسلحه را گرفت اصلا فکر نمی کردم تا چند لحظه دیگر شاهد شهادتش باشم.

37.jpg

حمید اسلحه را گرفت و دور تا دور دژ را به رگبار بست. او تنها برای یک لحظه سرش را بالا گرفت، اما همان یک لحظه کافی بود تا پیشانی بلندش محل اصابت گلوله دشمن شود. گلوله درست به وسط پیشانی اش اصابت کرد و حمید همان جا به معبود پیوست.

بعد که همراه با دیگر دوستان برای عرض تسلیت به خانه شهید توکلی رفتم، پدرش با اولین نگاه من را شناخت. به سویم آمد و گفت:

یادت هست آن روزی که من دست حمید را در دست تو گذاشتم، یادت هست، یادت هست....

با شرمندگی سرم را پایین انداختم و در حالی که اشک پهنای صورتم را پر کرده بود، زار زدم. آقای توکلی من را در آغوش کشید و به یاد حمید بر سر و رویم بوسه زد.


منبع :سایت عاشورا

 
زير باران خيس نشدم
+ نوشته شده در چهارشنبه شانزدهم بهمن 1392 ساعت 18:55 شماره پست:
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
باسلام به وبلاگ تخصصی پایگاه بسیج شهید صدوقی اراک خوش امدید.جهت استفاده از امکانات سایت عضو شوید. ادرس:اراک خ شهید ایت سعیدی مسجد حجت بن الحسن پایگاه شهید صدوقی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 28
  • بازدید سال : 77
  • بازدید کلی : 3,358
  • کدهای اختصاصی

    پیغام ورود و خروج

    مقتدر مظلوم :: نوای وبلاگ

    کد موزیک آنلاین برای وبگاه
    type="text/javascript" src="http://www.ashoora.biz/mazhabi-projects/oghat/javas-change-shahr.js">اوقات شرعیجنگ دفاع مقدسحدیث موضوعی
    پیج رنک گوگلذکر روزهای هفته
    روزشمار محرم عاشورا
    روزشمار فاطمیهپخش زنده حرمانقلاب اسلامی

    مقتدر مظلوم :: نوای وبلاگ

    برای دریافت کد نوا کلیک کنید